Nowy Opel Astra VI – czy warto?

Źródło: pixabay.com
Opel Astra to prawdziwy bestseller z bogatą historią w rodzinie Opla. Trudno więc się dziwić, że tak wiele osób czekało na szóstą generację Opla Astry z nieukrywaną niecierpliwością. Pojawił się on na rynku w połowie roku 2022 i po takim czasie użytkowania możemy już udzielić odpowiedzi na pytanie czy było warto czekać?

Czy Opel Astra VI generacji to dobry samochód?

Jednym z pytań, które najczęściej zadają nowi klienci, którzy nigdy wcześniej nie mieli okazji podróżować samochodem tej marki jest: Czy Opel Astra, to dobry samochód? Odpowiedzmy w ten sposób, popularność tej marki na całym świecie nie wzięła się bez przyczyny. Opel Astra od początku był bardzo dobrym samochodem w swojej klasie. Ludzie docenili go za niezawodność, wydajne silniki, bogate wyposażenie oraz niezawodność. Opel Astra VI zyskał nową stylistykę, a nowoczesny Opel Visor z przodu i uproszczona deska rozdzielcza Pure Panel we wnętrzu sprawiają, że pojazd wygląda iście luksusowo.

Silniki w nowej Astrze

Opel Astra VI generacji wyróżnia się na tle konkurentów z tej samej klasy. Wyposażone w silniki najnowszej generacji, pojazdy te są dopasowane do nowych parametrów jezdnych i oferują dynamikę oraz wysoki komfort pracy. Silniki te zaskakują również swoją niezawodnością. Wersje silnikowe dostępne w Astrze VI generacji to:

  • Spalinowy z manualną skrzynią 6 biegową 1.2 Turbo 110 KM
  • Spalinowy z manualną skrzynią 6 biegową 1.2 Turbo 130KM
  • Spalinowy z automatyczną skrzynią 8 biegową 1.2 Turbo 130 KM
  • Diesel z manualną skrzynią 6 biegową 1.5 130 KM
  • Diesel z automatyczną skrzynią 8 biegową 1.5 130 KM
  • Hybryda z automatyczną skrzynią 8 biegową 1.6 Turbo Plug-In 180 KM
Tak duży wybór wersji silnikowych sprawia, że zasadniczo nowa Astra jest samochodem, który można uznać za uniwersalny. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Ile kosztuje Opel Astra VI generacji?

Szósta wersja Opla Astry pojawiła się na rynku w czerwcu 2022 roku. Cena katalogowa nowej Astry w jej podstawowej wersji wyposażenia i bez żadnych rabatów to około 92 tysiące złotych. Wersja hybrydowa kosztuje niecałe 160 tysięcy złotych. Oczywiście na cenę wpływa wersja silnikowa, wyposażenie itd. Nie zmienia to jednak faktu, że w tym segmencie cenowym ciężko jest znaleźć lepszy pojazd niż Opel Astra VI generacji.

Wersje wyposażenia

W aktualnej ofercie znaleźć można 5 różnych wersji wyposażenia, a są to:

Opel Astra

Podstawowa wersja Astry z systemem multimedialnym i 10” kolorowym ekranem dotykowym Pure Panel, a także sportowe koło kierownicy z przyciskami sterowania.

Astra Edition

Czyli najczęściej wybierana przez klientów wersja. Jest atrakcyjna cenowo, posiada wbudowaną nawigację, tuner cyfrowy DAB, 6 głośników oraz pokryta skórą kierownica.

Astra Elegance

Wyposażony w 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, a także tapicerkę łączoną to jest materiał z syntetyczną, jasnoszarą skórą. Ta wersja wyposażona jest również w komfortowy fotel kierowcy AGR.

Astra GS Line

Wersja sportowa Astry wyposażona w zaawansowany układ utrzymania osi pasa ruchu oraz sportowe koło kierownicy, pokryte skórą perforowaną.

Astra Ultimate

Wyposażony w 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, tapicerkę Alcantara z elementami sztucznej skóry oraz multimedia Navi z nawigacją online, a także tunerem cyfrowym DAB. Wersja Ultimate idealnie pasuje do tego najbogatszego modelu Astry VI generacji.